14
Mar
08

Teama de eşec şi reuşita

Tuturor ne e teamă de eşecuri. Ne este frică de nereuşite. Nu vrem să nu putem face ceva. Uneori această teamă ne poate paraliza, ne poate împiedica să acţionăm. Şi nu e bine când se întâmplă asta! Dacă ţi-e frică înseamnă că eşti om. Teama e un sentiment normal pentru orice fiinţă. Normal este să poţi să-ţi învingi teama, ba chiar să o foloseşti în folosul tău.

Şi mie mi-e teamă că nu o să reuşesc să fac anumite lucruri. Dar această teamă ocupă un loc mic în mintea mea. Îmi folosesc mintea pentru a mă concentra către îndeplinirea obiectivului. Folosesc teama ca stimulent, nu ca frână. Uneori funcţionează, alteori nu.

În viaţă am avut şi eşecuri şi reuşite. Din toate am învăţat câte ceva. Cred că am învăţat mai mult din eşecuri. Poate pentru că acestea m-au durut mai tare.  Îmi place foarte tare una dintre devizele agenţiei de publicitate Wieden + Kennedy: Embracing failure… Unul dintre motivele pentru care această agenţie e atât de bună e faptul că le permite angajaţilor săi să facă greşeli. Şi foloseşte aceste greşeli pentru ca pe oportunităţi de a-şi îmbunătăţi serviciile şi procesele interne. O abordare similară o are şi compania Toyota. Erorile sunt văzute şi exploatate ca oportunităţi de învăţare, nu ca ocazii de a pedepsi nişte oameni pentru că au comis greşeli. Presiunea nu este pe oameni, ci pe procese. Dacă este identificată o problemă se iau măsuri pentru a fi înlăturată şi a se evita reapariţia acesteia. Nu este pedepsit muncitorul care a greşit, ci se află cauza greşelii şi se înlătură. Aceste principii sunt aplicate în toată organizaţia, nu doar în fabrici. Astfel angajaţii se pot concentra spre a-şi face bine treaba, nu spre a-şi ascunde erorile. Ba chiar sunt încurajaţi să aducă în atenţia şefilor problemele şi a propune soluţii.

În viaţă există puţine lucruri care sunt cu adevărat decisive. Dacă nu ai câştigat la loto nu e o problemă. Mai e o extragere şi săptămâna viitoare. Dacă nu iei un examen nu ţi s-a terminat viaţa. Mai poţi să-l dai încă o dată şi încă o dată până-l iei. Iar dacă pierzi un concurs nu e nicio problemă. Ai încercat, ai participat, tot ai câştigat ceva. La fel şi dacă-ţi pierzi locul de muncă. Dacă încerci suficient de mult îţi vei găsi un alt job.

Se zice că atunci când ţi se închide o uşă, o alta ţi se deschide. Dacă stai şi te uiţi pierdut la uşa care s-a închis s-ar putea să nu o vezi pe cea care s-a deschis. Nu zic să renunţi uşor la a încerca, dar să ştii că nu e o tragedia dacă nu reuşeşti. Rămâi cu experienţa. Cunosc persoane care nu şi-au putut găsi sau păstra un loc de muncă mult timp după ce au terminat facultatea. Şi au ajuns în pragul disperării din acest motiv. Dar au găsit energia să continue să încerce şi până la urmă au reuşit să se angajeze. Poate chiar şi să-şi schimbe locul de muncă după aceea.

Şi eu nu am luat nişte examene cândva. Nu am reuşit să intru la Liceul Militar din Craiova. Părinţii nu m-au certat, nu au disperat şi m-au încurajat. În sesiunea de toamnă am luat la Liceul Agricol din Drăgăşani. 4 ani mai târziu făceam primele cursuri de jurnalism la facultate. Acum sunt responsabil cu marketingul şi relaţiile cu clienţii la dealerul Toyota din Piteşti.

Cred că pot să le zic cu încredere celor din jurul meu că pot să facă orice îşi propun. Contează atitudinea cu care abordezi problemele şi provocările. Dacă reuşeşti e foarte bine. Dacă nu reuşeşti nu e o tragedi. Poate ai câştigat ceva de câte ori ai pierdut ceva şi nu ţi-ai dat seama. Sfatul meu e simplu: make the most of it, whatever the situation!

1 Response to “Teama de eşec şi reuşita”


  1. 1 iulia
    Martie 15, 2008 la 9:54 pm

    ce bine le spui ….. asta fac eu , inot in oceanul de reusite … faza e ca reusesti daca iei colacul cu tine :)))

    distractie placuta acasa


Lasă un răspuns

Gândeşte!

S-ar putea să-ţi placă...

Statistici

  • 123,482 vizite

Prieteni

Celeste Apartaments

Pensiunea Algino

Susţin

http://irrepressible.info/

http://www.victorkapra.ro/

tablog logo

Ia vezi:

tablog View Adrian Enache's profile on LinkedIn
Martie 2008
L M M M V S D
« Feb   Apr »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

