03
Mar
08

Nimic despre fotbal

Nu o să scriu prea curând despre fotbal. Despre cel românesc, cel puţin. Îmi place acest sport, îl joc cu plăcere, dar mi-e scârbă de agitaţia din jurul lui. Ştirie sportive de la televiziuni sunt nişte ode închinate hlizelii fără minte. Diferite paparude ne tot fac cu ochiul din cutia cu imagini în timp ce folosesc tot felul de expresii care se vor a fi inteligente şi care să îmbrace realitatea într-o aură de şmecherie. Fiecare gest al bătătorilor de mingi e disecat şi interpretat, repetat şi împins cu forţa în folclor. În fiecare seară mi se prezintă tot felul de tâmpenii cu aerul că mi se dă ocazia să aflu secretele Universului. Dar sunt aceleaşi secrete în fiecare seară. Când vreun personaj sau altul îşi face milă de câte o televiziune şi îi acordă un interviu de 10 minute e eveniment! O săptămână sunt ameninţat că voi avea ocazia să primesc înţelepciunea nepereche a personajului în exclusivitate. Două săptămâni văd câte o bucăţică de interviu în fiecare seară, cu recapitulări şi reacţii insipide de la diferiţi care au sau nu au treabă cu subiectul. Iar în restul anului se fac referiri la măreţul interviu. Cantitatea de prostie pe minut nu e diluată de întinderea la extrem a jurnalelor respective. Doar cantitatea de informaţie.

În ajutorul operei de îndobitocire în masă sar şi tot felul de attention whores care se dau importanţi când văd vreun microfon. Alintaţi cu diferite diminutive şi supranume, aceşti eroi ai pixelilor sunt ridicaţi la rang de supremi emiţători de inteligenţă. Fiecare vorbă a lor e absorbită prin microfoane, prelucrată, pritocită şi livrată publicului. După care stolul de veveriţe purtătoare de microfon se duc la persoana atacată sau lăudată spre a lua o reacţie. Şi după aia se întorc pentru a lua o reacţie la reacţie. Şi pun întrebări hlizindu-se la interlocutor, şi-i completează propoziţiile şi pun vorbe în gura lui.

De aia nu o să mai scriu de fotbalul românesc, chiar dacă a reînceput Liga I. Poate dacă face Craiova vreun meci mare…

2 Responses to “Nimic despre fotbal”


  1. Martie 4, 2008 la 11:25 am

    Adriene nici nu stii cata dreptate ai. am mai scris si eu pe tema asta si am avut semnale pozitive. cat despte veverite, nu e vina lor, e vine celui care le angajeaza…

  2. Martie 4, 2008 la 4:04 pm

    Mariane, probabil că nu-mi dau seama câtă dreptate am. Am scris ce aveam pe suflet în momentul respectiv. Şi îmi menţin părerile…


Lasă un răspuns

Gândeşte!

S-ar putea să-ţi placă...

Statistici

  • 123,615 vizite

Prieteni

Celeste Apartaments

Pensiunea Algino

Susţin

http://irrepressible.info/

http://www.victorkapra.ro/

tablog logo

Ia vezi:

tablog View Adrian Enache's profile on LinkedIn
Martie 2008
L M M M V S D
« Feb   Apr »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

