12
Feb
08

Aşteptări înşelate

Unele mărci ne inspiră încredere. Ştim că produsele care le poartă sunt aşa cum trebuie să fie. Calitatea şi utilitatea, precum şi designul plăcut sau de-a dreptul senzaţional sunt garantate de o siglă, un nume, un slogan. Alte sigle marchează produse sau servicii a căror calitate principală e preţul mic. De la fiecare ştim la ce să ne aşteptăm. Avem o anumită percepţie despre ele. Acestea sunt brandurile.

Construite de către companiile care le deţin prin publicitate, ţinerea, încălcarea sau depăşirea promisiunilor, crearea de aşteptări şi păreri şi prin circulaţia acestor păreri printre oameni, aceste branduri ne sunt ca nişte prieteni. Ştim de la fiecare la ce să ne aşteptăm, ştim ce vrem de la ei, ştim de ce sunt în stare. De multe ori alegem un brand şi nu un produs sau un serviciu. Facem acest lucru pentru că nu vrem să experimentăm, vrem să mergem la sigur, să ştim exact ce primim. Şi aproape întotdeauna primim ce ne aşteptăm să primim. De multe ori aşteptările ne sunt depăşite.

Uneori suntem dezamăgiţi. Brandul în care aveam încredere ne-a oferit un produs sau un serviciu de proastă calitate şi care nu ne satisface nevoile. Prietenul ne-a înşelat. Suntem supăraţi. De cele mai multe ori îi mai oferim încă o şansă. Sau îi căutăm justificări. De puţine ori ne gândim că poate e vina noastră. Poate am avut aşteptări nerealiste. Poate am vrut prea mult. Uneori e ghinion. Am primit unul dintre cele 0,5% produse cu defecte, se mai întâmplă. Azi a fost ziua în care am avut ghinion! Pot fi multe motive pentru care nu am primit ceea ce ne-am dorit.

Unii înţeleg aceste lucruri. Cei mai mulţi nu înţeleg. Şi încep să facă scandal. Prietenul i-a înşelat! Le-a promis ceva şi nu s-a ţinut de cuvânt! Şi vor să fie compătimiţi pentru asta. Şi vor să fie despăgubiţi, chiar dacă nu au dreptate. Nu contează realitatea. Motivele şi explicaţiile sunt inutile. Au fost înşelaţi, dezamăgiţi şi lumea se termină aici!

Nu este aşa! Nu zic că trebuie  să încurajăm mediocritatea. Să tolerăm erorile. Dar ar trebui să urmăm cu toţii sfatul pe care Dana Grecu ni-l dădea în facultate: „înainte de a ţipa, trage aer în piept”. Trage aer în piept şi gândeşte-te un moment la ce vei face. Chiar e nevoie să ţipi? Crezi că problema ta nu va fi rezolvată dacă nu jigneşti? Ai dat vreo şansă companiei care te-a dezamăgit să-şi repare greşeala?

Ştiu că e greu să faci asta. Ai dat o sumă de bani pentru a obţine ceva. Şi nu ai primit exact ce ţi-ai dorit. Când te duci să-ţi ceri drepturile poartă-te cu cei cu care vorbeşti cum ai vrea să se poarte şi ei cu tine dacă rolurile s-ar inversa. Politeţea nu costă. De-aia e aşa de profitabilă…

Anunțuri

3 Responses to “Aşteptări înşelate”


  1. 1 cata
    Februarie 12, 2008 la 7:44 pm

    avusasi probleme la serviciu?

  2. Februarie 12, 2008 la 8:43 pm

    ce dracu s/a intamplat? vrei sa bat pe cineva? ai luat tzeapa sau ai tzepuit pe careva si s/a prins fraierul? fii dracu’ mai explicit….

  3. Februarie 12, 2008 la 8:45 pm

    sa inteleg ca era sa iei tu bataie de la un client verry important penis? ti-am zis sa nu lucrezi in vanzari daca nu stii karate!


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


Gândeşte!

S-ar putea să-ţi placă...

Statistici

  • 123,869 vizite

Prieteni

Celeste Apartaments

Pensiunea Algino

Susţin

http://irrepressible.info/

http://www.victorkapra.ro/

tablog logo

Ia vezi:

tablog View Adrian Enache's profile on LinkedIn
Februarie 2008
L M M M V S D
« Ian   Mar »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829  

%d blogeri au apreciat asta: