07
Ian
08

432

Image Hosted by ImageShack.us

L-am văzut aseară. Şi am văzut că 4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile e un film foarte bun. Ca tehnică de realizare mi s-a părut asemănător cu Moartea domnului Lăzărescu. Filmat tot ca un reality-show, cu camera părând că urmăreşte pur şi simplu vieţile personajelor. Nimic nu pare aranjat, pregătit. Realismul e şocant. Aveam doar 7 ani în 1989 dar filmul mi-a trezit amintiri de mult îngropate. Dar mi-am dat seama că nu s-au schimbat foarte multe în cei 18 ani de libertate. Mentalitatea şi atitudinea românilor sunt prea puţin schimbate faţă de Epoca de Aur. Doar atmosfera e mai puţin apăsătoare şi controlul strict al statuluiasupra cetăţenilor a dispărut.

Povestea e simplă. Găbiţa şi Otilia sunt două studente care locuiesc la cămin. Găbiţa e gravidă şi vrea să facă un avort. Otilia o ajută cu pregătirile şi îi e alături mereu. Domnu’ Bebe e cel care trebuie să efectueze avortul. Fetele au ajuns la el în urma recomandării unei colege. Întâlnirea acestor personaje şi momentul acestei întâlniri declanşează acţiunea filmului. Să nu uităm că atunci avortul era ilegal şi se pedepsea cu închisoare, peste tot erau oameni dispuşi să-şi toarne vecinii, prietenii sau clienţii. Fiecare om era obligat să facă o complicată echilibristică a supravieţuirii, încercând să nu cadă victimă statului sau oamenilor gata oricând să profite de slăbiciunea celor din jur.

Filmul merită văzut. Fără artificii şi efecte speciale spectaculoase a reuşit să mă ţină în tensiune doar prin excepţionalul joc al actorilor şi prin imaginea foarte atent creată a locului şi momentului desfăşurării acţiunii.Trebuie să ai puţină răbdare pentru a intra în atmosferă. Diferenţa faţă de filmele americane de pe toate ecranele e ca cea dintre o zi la oraş şi o zi la ţară. De o parte ai gălăgie, agitaţie, numeroase elemente care se luptă pentru a-ţi atrage şi reţine atenţia. De partea cealaltă ai linişte, o frumuseţe naturală pe care trebuie să vrei să o contempli pentru a o înţelege şi aprecia, nimic fals, nimic artificial.

4 Responses to “432”


  1. 1 iulia
    Ianuarie 7, 2008 la 11:14 pm

    si eu l-am vazut….. primul film, vazut in 2008 :)))

  2. 2 cata
    Ianuarie 8, 2008 la 3:49 am

    cine verite se cheama ce ai vazut tu. e noul trend in cinematografie.

  3. 3 faninho
    Ianuarie 11, 2008 la 10:28 pm

    Am vazut si eu un film care avea titlul 4 luni 3 saptamani si 2 zile. Dar nu era asa :)) Era cu un tip care a fost arestat pentru ceva ce nu facuse bineinteles. Frumos filmul. O sa caut din nou 432. Poate am vazut alt film si nu stiu 😛

  4. 4 faninho
    Ianuarie 11, 2008 la 10:31 pm

    E clar, am vazut alt film :-j


Lasă un răspuns

Gândeşte!

S-ar putea să-ţi placă...

Statistici

  • 123,869 vizite

Prieteni

Celeste Apartaments

Pensiunea Algino

Susţin

http://irrepressible.info/

http://www.victorkapra.ro/

tablog logo

Ia vezi:

tablog View Adrian Enache's profile on LinkedIn
Ianuarie 2008
L M M M V S D
« Dec   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

