28
Iun
07

Suntem colaje

Cristi scrie despre un revolta cuiva privind conţinutului generat de utilizatori concretizat sub formă de colecţii de filmuleţe de pe YouTube (Metacafe, DailyMotion, Trilulilu etc.). Presupun că persoana respectivă era nemulţumită de prezenţa diferitelor filmuleţe pe bloguri. Cred că e o falsă problemă.

Fiecare dintre noi vede şi percepe lumea altfel. Personalitatea fiecăruia dintre noi e o colecţie de comportamente şi informaţii adunate de-a lungul vieţii din numeroase surse, fie ele mass-media, familie, şcoală, Biserică, diverşi oameni cunoscuţi sau necunoscuţi. Colecţionăm aceste informaţii şi comportamente şi acţionăm conform cu ele. Personalitatea noastră originală, zestrea mentală cu care venim în lume ne dictează ce să păstrăm şi ce să nu, ce să aplicăm şi ce să nu.Fiecare dintre noi, în decursul vieţii, învaţă şi îşi însuşeşte numeroase lucruri. Unele sunt pe placul majorităţii celorlalţi, unele sunt considerate antisociale şi/sau periculoase. Fiecare om e un colaj, un amestec, un rezultat al tuturor influenţelor pe care le-am primit. Acest colaj e unic pentru fiecare individ. Dar e compus din bucăţi „furate” de la alţii…

Aşa e şi cu blogurile. Fiecare scrie (sau copy/paste) ce vrea pe blogul său. Nu cred că ar trebui să-i condamnăm pe cei care îşi compun blogurile doar din chestii adunate de pe net. Fie că e vorba de filmuleţe făcute de alţii, fie că e vorba de texte, desene, fotografii şi alte creaţii. Acest mix face blogul respectiv unic. Sunt şanse mici ca doi indivizi separaţi să adune exact aceleaşi lucruri, în aceeaşi ordine şi să le pună în bloguri identice. Fiecare blog e unic, la fel cum şi fiecare om e unic. Chiar dacă blogul respectiv ar fi compus numai din filmuleţe de pe YouTube! Unii pun filmuleţe cu ei, alţii pun filmuleţe realizate de ei, alţii pun filmuleţe care li se par interesante. Chiar dacă e compus din adunături, un blog e unic pentru că exprimă personalitatea şi starea de spirit a creatorului. Şi colajele fac parte din operele de artă! Unele sunt mai bune decât altele. Unele sunt mai plăcute unui număr mai mare de oameni. Altele doar autorului. Nu ar trebui să-i condamnăm pe artiştii copy/paste pentru că fură. Până la urmă, ei remixează lumea aşa cum o văd, aşa cum o simt şi o reţin pentru viitor. Sunt de condamnat cei care copiază şi nu precizează sursa. Aceia sunt adevăraţi hoţi!

Valoarea unui blog e dată, în cele din urmă, de numărul de vizitatori. Cu cât are mai mulţi vizitatori, cu atât mai mulţi oameni sunt interesaţi şi le este folositor blogul respectiv. Calitatea conţinutului în ochii mei e irelevantă! Dacă eu cred că un blog e prost, nu-l urmăresc! Dacă un milion de oameni urmăresc blogul respectiv, înseamnă că are valoare pentru un milion de oameni. Nu că are valoare, în general. Valoarea adevărată este dată de rezistenţa în timp a audienţei. Dacă şi peste 10 ani blogul respectiv va fi valoros pentru un milion de oameni, acel blog va avea valoare şi atunci. Şi nu contează părerea mea sau a altcuiva.

Orice lucru are pentru tine valoarea pe care i-o dai. Aşa e cu blogurile, cu banii, cu maşinile, cu orice. Dacă mie mi-e de folos sau îmi place un lucru, nu contează ce crede restul lumii despre respectivul lucru. Pentru mine e valoros!

LATER EDIT: Cele scrise mai sus se aplică oricărui produs, serviciu sau operă de artă.

Anunțuri

4 Responses to “Suntem colaje”


  1. Iunie 28, 2007 la 10:16 am

    Daca persoana se revolta pe preluarea excesiva pe bloguri de „iutubisme”, sunt in mare masura de acord cu tine. Fiecare pune pe blogul lui ce vrea si publicul se duce pe ce blog vrea.
    Nu sunt de acord decat foarte putin cu relatia TRAFIC=VALOARE in cazul „blogurilor agregator”.

  2. 2 rechinu
    Iunie 28, 2007 la 12:02 pm

    la un blog nu traficul conteaza ci mesajul pe care persoana care il detine il lasa acolo.

  3. Iunie 28, 2007 la 1:10 pm

    @Adrian: eu ziceam că valoarea e dată de fiecare. Dacă un blog e considerat valoros de către un număr de oameni, atunci acel blog are valoare pentru oamenii respectivi. Dacă sunt mulţi, înseamnă că şi blogul are valoare mare. Cred că traficul e o măsură destul de imparţială a valorii. Dar asta e părerea mea…
    @rechinu: Nu ziceam că doar traficul contează. Contează în măsura în care are importanţă pentru tine.

  4. Ianuarie 29, 2008 la 12:54 am

    RSS Agregator nu deranjeaza f mult , uneori chiar ajuta. In primul rand cu trafic , apoi cu numele siteului tau prezent, o sansa in plus sa’ti apara „semnatura” si nu in ultimul rand cu backlink (acolo unde nu se practica nofollow).

    Insa mai exista o tehnica de furat continut pe care se pare ca nu o prea cunosc multi. Nici eu nu aveam idee de ea pana cand nu am dat de continul site-ului meu pe alte site-uri iar continutul parea a nu fi din rss (ciudat) dar nici nu avea o logica anume in paragrafe, cam „castrate” ! In final am aflat sursa: GOOGLE SEARCH. Exista banuiesc scripturi specializare care se ocupa de asta, adica in general, analizeaza google trends, cauta periodic in google care siteuri sunt in primele 2-3 pagini pe cuvintele respective si preiau din google descrierea.

    Despre originalitate: este greu azi sa mai „descoperi” ceva origial. Roata nu se poate reinventa, poate sa’i adaugi spite de Titan.

    Cat despre youtube si alte surse ptr clipuri, sunt vitale pentru unii , mai ales in trafic si in special cand se relateaza despre evenimente care chiar fara video ar fi greu de digerat (ex fazele unui meci de fotbal). Pentru cei care nu stiau, Youtube ofera backlink la clipuri insa din pacate au rel=”nofollow” si nu ofrea decat primelor 5 clipuri ca trafic adus.

    Ca valoare a unui blog/site cred ca e relativa, depinde de unde ai vizitatori. Eu am 1/3 sua, 1/3 ro si restul sa zicem: aleator. Asadar pentru piata de marketing din ro ar avea o valoare poate de numai 1/3 din valoarea reala dar, depinde scopul campaniei. Daca poztionezi un banner in scopul traficului indiferent de sursa atunci unui blog cu trafic mare este f important indiferent de sursa traficului. Daca vrei sa vinzi flori atunci e clar ca nu te intereseaza traficul din alaska si te orientezi pe bloguri cu trafic mare, doar regional.

    Uf ca iar am scris mult … am obisnuinta sa comentez mai mult la altii decat scriu la mine 😀 …


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


Gândeşte!

S-ar putea să-ţi placă...

Statistici

  • 124,180 vizite

Prieteni

Celeste Apartaments

Pensiunea Algino

Susţin

http://irrepressible.info/

http://www.victorkapra.ro/

tablog logo

Ia vezi:

tablog View Adrian Enache's profile on LinkedIn
Iunie 2007
L M M M V S D
« Mai   Iul »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

%d blogeri au apreciat asta: