05
Apr
07

Despre phishingul BRD

Am primit acum câteva minute un comunicat de presă de la BRD cu privire la noile tentative de phishing semnalate şi pe diferite bloguri. Iată-l:

Tentativă de furt de date prin intermediul internetului în numele BRD – Groupe Société Générale

 

Bucureşti, 5 aprilie 2007 – BRD – Groupe Société Générale a fost în ultima săptamană vizată de încercari repetate de fraudă prin intermediul Internetului, confimând trendul de creştere a atacurilor de tip “phishing” îndreptate împotriva instituţiilor financiare din România.

 

Mesajele e-mail, transmise aparent ca fiind din partea Băncii şi destinate atât clienţilor dar şi non-clienţilor, sunt realizate în aşa fel încât să poată trece uşor drept informari legitime ale Băncii. Site-ul ”capcană “ este o copie fidela a site-ului real www.brd-net.ro, fiind plasat repetat la adrese similare celei autentice, ceea ce sporeşte riscul de a induce în eroare utilizatorii.

 

Ca orice atac de acest tip, e-mail-ul conţine un link către un site unde sunt solicitate date personale – user/parolă, număr de card, data expirării acestuia, codul PIN.

 

La astfel de solicitări ce par a fi venite din partea unei instituţii financiar-bancare nu trebuie să se raspundă indiferent de ideile exprimate în mesaj (schimbare a practicilor de securitate, oferte promotionale, etc), deoarece o banca nu solicita niciodata date de identificare bancara.

 

BRD – Groupe Société Générale a reacţionat la fiecare tentativă de phishing, luând imediat masurile pentru blocarea atacurilor (blocarea site-urilor-clona, sesizarea organelor de ancheta). Securitatea sistemelor informatice BRD nu a fost niciun moment pusă în pericol. Tipicul atacului presupune înşelarea încrederii persoanelor vizate, prin asumarea unei false identităţi în mediul Internet, fără afectarea fizică/informatică a vreunui sistem al instituţiei substituite.

 

BRD – Groupe Société Générale le reaminteşte clienţilor săi că banca nu solicită, în nici o situaţie, informaţii confidenţiale prin e-mail (user/parolă, număr de card, data expirării acestuia, codul PIN). Aceste solicitări reprezintă tentative de furt de date personale/bancare şi nu trebuie să li se dea curs în nicio situaţie.

 

Clienţii care primesc astfel de mesaje sunt rugaţi să contacteze de urgenţă banca la numerele de telefon 0800 803 803 (număr TelVerde accesibil din reţeaua Romtelecom), *BANCA  (accesibil din reţelele Vodafone şi Orange), 021 3026161 (accesibil din toate reţelele, inclusiv din afara României).

 

Direcţia Comunicare a

BRD-Groupe Societe Generale

Anunțuri

0 Responses to “Despre phishingul BRD”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


Gândeşte!

S-ar putea să-ţi placă...

Statistici

  • 123,781 vizite

Prieteni

Celeste Apartaments

Pensiunea Algino

Susţin

http://irrepressible.info/

http://www.victorkapra.ro/

tablog logo

Ia vezi:

tablog View Adrian Enache's profile on LinkedIn
Aprilie 2007
L M M M V S D
« Mar   Mai »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

%d blogeri au apreciat asta: